Saturday, February 18, 2023

 

Normaal,

 

In dit schrijven deel ik mijn taalervaring met u, de lezer. Ik vind onze gewone manier van praten, die de toon zet voor hoe we omgaan met onze taal, abnormaal. We spreken eigenlijk op een absurde en onintelligente manier, omdat we, in plaats van onze vrijheid uit te drukken, steeds meer strijd en angst veroorzaken. Onze geaccepteerde manier van praten bepaalt dat, hoewel we misschien geschoold zijn, hoewel we zogenaamd professioneel succesvol zijn,  hoewel we veel boeken hebben gelezen en geschreven, we nog steeds geen onderscheid kunnen maken tussen Ontlichaamde Taal (OT) en Belichaamde Taal (BT) . Het is zo primitief, dat we  onbewust met OT bezig blijven, terwijl het toch echt mogelijk en noodzakelijk is, om BT te hebben, maar we weten gewoon niet hoe we dit moeten doen.

 

BT is heel normaal, maar niemand met OT kan die normaliteit waarderen. Terwijl je dit schrijven leest, kun je daarmee beginnen. Omdat je mijn woorden leest, die van mijn BT komen, ben je geconfronteerd met objectief verbaal gedrag, dat je niet eerder hebt kunnen lezen, aangezien zo'n tekst nog niet bestond voorheen. Ik wil dat je erkent, tenminste, zolang je ogen deze zinnen volgen, dat je kunt begrijpen, dat je OT tijdelijk is gestopt, omdat jij het hebt gestopt, omdat je tijdelijk accepteert, dat het daadwerkelijk kan, wat ik overbreng. Je zult, los van deze woorden, voor jezelf moeten bepalen of het verschil tussen je  gebruikelijke manier van praten en BT zinvol is.

 

Men zegt wel eens dat normaliteit de basis is van de psychologie, maar de intensiteit en het soort gedrag dat kan worden gevonden, één standaarddeviatie van het gemiddelde, dat wil zeggen, het gedrag waar de meeste mensen dagelijks mee bezig zijn, is niet natuurlijk, omdat het geen eenvoud, welzijn, begrip, vertrouwen, eenheid, stilte, ontspanning, geluk of voldoening produceert. Neem het feit maar eens in overweging, dat de betekenis van al deze mooie woorden afhangt van hoe jij je gedraagd en leeft. Je mechanische OT produceerd die woorden niet meer en zelfs als je ze zou produceren, dan hebben ze hun betekenis verloren, omdat je niet de gewoonte hebt om voor jezelf de omstandigheden te creëren en te onderhouden, waarin er een overeenkomst is tussen deze prachtige woorden en jouw ervaringen.

 

Natuurlijk zou het voor jou of voor wie dan ook normaal zijn om een ​​geluid te produceren, dat je aangenaam zou vinden, dat je daarom zou kunnen horen en genieten van je eigen taal. Onszelf horen praten is de essentie van BT, aangezien onze stem uitdrukt wat we zeggen met onze positieve emoties, maar in OT houden we niet van wat we zeggen en daarom luisteren we niet naar onszelf. Onze stem klinkt vreselijk, gestrest of veeleisend, omdat we onbewust met negatieve emoties spreken. Het is normaal om vreselijk te klinken, als je je niet goed voelt of om liefdevol klinken, als je gelukkig bent.

 

Vanmorgen, toen ik terugkwam van mijn bezorging in Paradise, reed ik terug naar beneden, met de grote vrachtwagen, over de Skyway en ik kon de hele vallei voor me zien. Terwijl ik de heuvel afdaalde, werd ik plotseling getroffen door de uitgestrektheid en schoonheid van dit land. Er waren geen woorden om dit te beschrijven, alleen tranen van vreugde. Ik ben zo dankbaar dat mijn BT me toestaat om zonder woorden te kunnen zijn, omdat mijn Taal Verlichting (TV) zich zo blijft onthullen. Ook jij kunt met BT alles op zijn plaats laten komen. Terwijl je luistert naar je aangename stem, terwijl je spreekt, zeg je precies, aan jezelf, wat je moet zeggen om orde te scheppen in je leven.

No comments:

Post a Comment