Saturday, December 9, 2023

 

Verschil,

 

Er is een groot verschil tussen Ontlichaamde Taal (OT) en Belichaamde Taal (BT), maar dat verschil gaat pas ervaren, opgemerkt en benoemd worden, als wij BT, in plaats van OT, gaan hebben. Iedereen probeert op zijn of haar manier wel een duit in het zakje te doen, maar welbeschouwd, voegt men niets toe en steelt men alleen elkaars aandacht, omdat men, ongemerkt, met manipulatieve OT bezig blijft.  

 

Lees nog eens, die zojuist geschreven – uit slechts twee zinnen bestaande – eerste alinea, die aantoont dat ik degene ben, die het verschil kent, tussen zijn eigen OT en zijn eigen BT. Uiteraard bestaat voor jou dat verschil ook, maar het is geheel aan jou, om daar eens eindelijk aandacht en gehoor aan te geven.

 

Natuurlijk heb ook jij pogingen ondernomen, om op jou manier OT van BT te onderscheiden, maar je bent nog nooit daarin geslaagd, aangezien je zelfs niet in staat bleek te zijn, om met jou versie van BT verder te gaan. Indien dat echter wel het geval zou zijn geweest, dan zou je, vroeg of laat, alsnog het werkelijke enorme verschil tussen je eigen OT en BT zijn gaan uitspreken, horen, schrijven en lezen.

 

Juist omdat men – wat betreft het grote verschil tussen OT en BT – zo de plank mis blijft slaan, wordt, overal ter wereld, de chaos en het conflict alsmaar groter en staat alles steeds meer op springen, want, hoe iedereen het ook wendt of keert, we willen, ook al zitten we allemaal moervast in OT, toch verder met BT.

 

Voor de een is BT – van anderen – rechtse politiek, maar voor de ander – die net als de ander, ook altijd maar bezig blijft met de ander – is BT meer een kwestie van linkse politiek. Hele volksstammen geloven, ofschoon ze altijd met afschuwelijke OT verder zijn blijven gaan, stellig, dat hun zogenaamde uitzonderlijke BT zou afhangen van hun sexuele voorkeur, religie, land, cultuur, taal en kennis, maar dat is helemaal niet zo.  

 

Iedereen zou – vanwege mijn schrijven op mijn blog of door het luisteren, naar wat ik zeg en zing op mijn You Tube kanaal – tot besef van het verschil tussen zijn of haar eigen OT en BT hebben moeten komen, maar, aangezien mijn woorden, door bijna niemand serieus worden genomen, is Taal Verlichting (TV), die alleen met BT kan worden geuit, schijnbaar niet relevant genoeg, om er eens met mij over te gaan praten.

 

Dit schrijven – maar ook wat ik, over mijn BT en mijn TV, op mijn You Tube kanaal, zing en vertel – is voor mijn eigen genoegen, want zolang als jij er nog niet bent, zodat wij samen van onze BT en TV kunnen genieten, ga ik gewoon verder met waar ik goed in ben, zin in heb en waarvanuit ik heel gelukkig en tevreden leef.

 

Het onomstotelijke verschil tussen jou en mij, is dat ik – met mijn BT – besef, hoe jij, met jou OT, in de war bent, over je ware natuur en daardoor op allerlei manieren wanhopig blijft proberen, om iets te zijn, wat je niet bent. Ik weet dat mijn BT alleen maar gaat over wie ik werkelijk ben en in dat opzicht is er geen enkel verschil tussen mijn BT en de BT van jou.

 

Over het algemeen gesproken, heb je meestal geen enkele moeite, om het duidelijke verschil tussen dag en nacht te erkennen, omdat je lichaam, je nou eenmaal laat weten, dat het weer tijd is, om te gaan slapen of om weer op te staan, maar, zoals je ook waarschijnlijk wel ervarend zult hebben begrepen, heeft de verstoring van je natuurlijke biologische ritme, verregaande negatieve psychische gevolgen.

 

Iedereen weet wel degelijk, dat het alle verschil van de wereld uitmaakt of je met je eigen taal positief of negatief omgaat en toch blijft iedereen, onbewust, bezig met OT, omdat men nog nooit – door kalm te spreken met zichzelf en door aandachtig te luisteren naar zichzelf – het verschil heeft opgemerkt, tussen de alomtegenwoordige, halsstarrige conditionering met OT en de bevrijdende werking van de eigen BT.

 

Het is algemeen bekend, dat het verstoren van het slaap-waak ritme, een rol speelt in het ontstaan van psychiatrische ziektes – die dus eigenlijk helemaal absoluut geen ziektes zijn – maar vanwege onze OT, hebben we nog nooit aandacht kunnen geven, aan het door iedereen, individueel ervaren emotionele, intellectuele en sociale verschil tussen OT en BT.

 

Welbeschouwd – met BT – blijft het onverbiddelijke verschil tussen OT en BT buiten beeld, omdat wij het niet horen. Enkel wanneer wij gaan praten met en luisteren naar onszelf, merken wij dit verschil op, in de klank van onze eigen stem. Eveneens worden wij, vanwege de herhalende, manipulatieve, dwingerige, hypnotiserende en overweldigende werking van OT voortdurend heen en weer geslingerd, tussen iets wat eventjes mondjes-maat appeleert aan onze  onvervulde behoefte aan BT, om ons vervolgens nog meer OT door de strot te duwen en te verkopen.

 

Iemand die steelt, die kent het verschil niet tussen mijn en dein. Het vervagen en opheffen van allerlei voorheen bestaande grenzen, dat in de hand wordt gewerkt en versterkt door de technology, heeft ook een escalerende werking op onze strijdvaardige OT. BT is de, voor het grootste deel, nog onontgonnnen taal van het individu, maar het is eveneens de taal van de eigen begrenzing, omdat wij eindelijk met BT gaan erkennen, dat OT gewelddadig groeps-gedrag bewerkstelligt, dat onze BT onmogelijk maakt.

 

Men zegt, woorden zijn dwergen, maar daden zijn bergen. Hiermee wordt bedoeld, dat woorden er weinig toe doen, en dat alleen daden echt verschil uit maken. De reden echter, dat onze woorden ons tegen houden, om zogezegd te doen wat juist is - wat noodzakelijk is en wat eigenlijk mogelijk is - is omdat wij onbewust bezig zijn gebleven met OT. In BT, doet wat wij zeggen er meer toe vanwege hoe wij het zeggen en bestaat het verschil dus niet meer tussen woorden en daden, omdat wij congruent zijn en daadwerkelijk woord bij daad zijn gaan voegen. Aldus maakt TV zich kenbaar, omdat wij voort blijven gaan met onze BT.  

1 comment:

  1. Ik vind dat de bovenstaande tekst door heel Nederland gelezen zou moeten worden, want ja, alleen Nederlanders, begrijpen het...hopelijk hahaha

    ReplyDelete