Sunday, September 24, 2023

 

Echt,

 

Is het werkelijk waar dat ik verlicht ben? Ja, dat is zo en ik ben zo blij om je erover te vertellen. Ook jij zou verlicht zijn, als je echt naar mij zou luisteren en mij zou laten uitleggen hoe het werkt. Het is heel eenvoudig. Ik heb een heel andere verlichting dan waar iemand ooit over heeft gesproken. Ik noem het Taal Verlichting (TV). Ik heb hier ook veel liedjes over op mijn You Tube-kanaal. Ga gewoon naar You Tube en type mijn naam in, Maximus Peperkamp, ​​en je zult mij dan horen zingen over mijn TV.

 

Mijn TV is onlangs tot bloei gekomen dankzij mijn voortdurende Belichaamde Taal (BT). Ik ontdekte het verschil tussen BT en Ontlichaamde Taal (OT) toen ik begin twintig was, maar het was pas onlangs – of was het vorige week of vorige maand? – dat ik me opeens op mijn gemak voelde om over TV te praten. Door erover te schrijven, heb ik mijn eigen aarzeling overwonnen, die uiteraard nog steeds te maken had met mijn geschiedenis met OT. Ik heb nu mijn OT op zijn plaats gezet – dat wil zeggen achter mij – door met mezelf te praten, door naar mezelf te luisteren, door naar mezelf te schrijven en door mijn schrijven te lezen over mijn praten met mezelf.

 

Ik ben nu echt verlicht. Ik herinner me dat ik dit ook vele jaren geleden zei, toen mijn taalgebruik nog niet volledig was aangepast aan mijn ervaring. Het was erg verwarrend voor mij, aangezien ik wist dat ik verlicht was, maar ik kon het toch ook weer niet geloven, omdat ik nog steeds veel grote problemen had, die natuurlijk allemaal verband hielden met mijn eigen conditionering met OT. Ik heb deze problemen niet meer. Ze zijn inmiddels allemaal opgelost en het lijkt well alsof ik dit allemaal heel snel, moeiteloos en effectief heb kunnen doen.

 

Ik had zo gigantisch veel problemen, dat ik echt niet kon geloven dat ik ooit zonder hen zou zijn, en toch ben ik hier. Het gebeurde allemaal zo snel, ik weet niet eens wanneer. Ik kan geen enkele gebeurtenis aanwijzen, die dit heeft veroorzaakt, maar één ding is zeker: het wekelijks delen van mijn TV met mijn BT, op skype, met mijn lieve Nederlandse vriendin AnnaMieke, moet er iets mee te maken hebben. Wij twee hebben werkelijk geschiedenis geschreven, want door onze BT en TV met elkaar te delen, zijn we allebei voorgoed verankerd in onze TV. Wij zijn, voor zover ik weet, de enige twee mensen, die niet alleen samen verlicht zijn geworden, maar die deze nieuwe BT hebben verworven, die, zoals iedere dag duidelijker zal worden, ons gaat laten zien, dat alles wat er over verlichting is gezegd – zonder iets over BT te noemen – een grote hoop met onzin was.

 

Iedereen die het grote verschil tussen OT en BT hoort en kent, zal merken dat de spreker, die OT heeft, echt verschrikkelijk klinkt. Iedereen die spreekt met een stem, die de aandacht opeist, is zich er totaal niet van bewust, dat hij of zij dwangmatig  klinkt, ook al is hij of zij nog zo vriendelijk, vredig, meditatief, geduldig of geinteresseerd. Wanneer de persoon met OT zijn of haar eigen stem begint te horen, is hij of zij geschokt, als hij of zij ontdekt, dat hij of zij zo gewend is om met een stem te spreken, die hij of zij zelf niet eens wil horen. In OT luistert de spreker nooit naar zichzelf. Zodra je dus merkt dat je OT hebt, weet je in een klap, dat je – je hele leven – gevangen hebt gezeten in je eigen starre OT.  

 

OT- sprekers klinken, volgens iemand die BT kent, onaangenaam, duwend, onbesuist, vasthoudend, vechtend, uitputtend, irritant, afleidend, spottend, knarsend, wijzend, slaand, verdedigend, aanvallend, verstoppend en veroordelend. Dit is geen grap, want OT is gebaseerd op de vermetele strijd, om de aandacht van de luisteraar te trekken. Alleen de meest verraderlijke, manipulatieve, dominante, fanatieke sprekers zullen deze strijd winnen en daarom zijn er, overal ter wereld, eigenlijk maar een handjevol mensen in OT, die zogenaamd in naam van anderen het woord voeren. Dit gaat allemaal  veranderen met BT, waarin iedereen zijn zegje kan doen en gehoord kan worden. Bovendien kun je je alleen met BT bezighouden, als je accepteert, dat je verlicht bent, omdat het in werkelijkheid onze TV is, waardoor we met BT willen doorgaan.

 

Als je eenmaal echt je eigen vermogen
 om BT te hebben onderzoekt, zal
 het heel duidelijk voor je worden:
 je bent verlicht en je bent altijd 
verlicht geweest, maar – zoals ik 
eerder heb uitgelegd – je had 
gewoon nog niet de taal om het
 uit te drukken. Gedurende OT 
is er iets akeligs en problematisch 
aan de hand, omdat iedereen 
ongemerkt gelooft, dat die 
obsessieve, grandioze, pompeuze, 
saaie acteurs met hun scripts, die
 overal het woord doen, gelijk
 hebben, maar het feit is, dat 
ze alleen weten, hoe ze hun 
verhaal aan anderen kunnen
 opdringen. Zeker, er is ook
 een manier van praten – die
de toon zet voor onze 
intelligente omgang met 
taal – waarin niemand iemand
 domineert, uitbuit, intimideert, 
minimaliseert, vernedert of 
ontmenselijkt. Deze nieuwe
 manier van praten kan natuurlijk
 niets anders zijn dan jou BT, 
die altijd jou TV uitdrukt.

 

Het maakt echt heel veel uit of je onbewust OT blijft houden of dat je tot je recht komt met doelbewuste, vaardige, stabiele, plezierige BT, want alleen met dat laatste zul je in staat zijn om de echte zelfkennis te verwerven, waarmee je vervolgens jezelf de opdracht geeft alleen het gedrag te vertonen, dat positieve gevolgen heeft. Ik weet dat je geen woord gelooft van wat ik zeg, maar dat is je gebruikelijke OT-praat. Je moet het echt uitproberen, om met jezelf te praten, geduldig naar het geluid van je  stem te luisteren en dan zul je merken, dat je, als je BT hebt, niet langer zus of zo probeert te klinken.

 

Ja, het is echt zo simpel. BT klinkt te mooi om waar te zijn en jouw wantrouwen is precies de reden, waarom je het niet hebt en waarom je door blijft gaan met je saaie, mechanische, dwingende OT. Het is onthutsend, maar wat er vandaag de dag gebeurt in de wereld, is dat we, of we het nou geloven of niet, getuige zijn van de zwanen-zang van de OT van de gehele mensheid. Je wilt dit wel niet weten, maar ik zeg je in dit schrijven, dat het echt dringend nodig is, om je betekenisloze OT eindelijk met pensioen te laten gaan. Er ligt een prachtige toekomst voor je, als je overstapt van OT – je conditionerings geschiedenis – naar BT, waarin je herboren zult worden. De waarheid zal je bevrijden en je vreugde zal groter zijn dan je angst. En ja, ik kan dit schrijven en zeggen, omdat ik werkelijk verlicht ben.

No comments:

Post a Comment