Wednesday, September 20, 2023

 

Sterk,

 

Samenlevingen over de hele wereld zijn technologisch en wetenschappelijk enorm vooruitgegaan, maar psychologisch zijn mensen erg zwak gebleven. Hier, in de Verenigde Staten van Amerika, maar natuurlijk ook in alle andere landen, zijn de mensen zulke lafaards, dat ze weigeren met elkaar te praten en elkaar proberen te beletten een mening te uiten en te hebben.

 

Annuleercultuur is niet, zoals iedereen lijkt te geloven, een politieke kwestie. De neiging om te domineren en je mening aan anderen op te leggen, is echter een kenmerk van Ontlichaamde Taal (OT), dat helaas wereldwijd de gebruikelijke, lastige, onintelligente en onoprechte manier is gebleven om met onze taal om te gaan.

 

We zouden sterk, trots, eerlijk en intelligent zijn als we zouden stoppen met onze OT en ons zouden bezighouden met Belichaamde Taal (BT). Met BT zouden we een sterke economie, een gezonde cultuur en een hernieuwde interesse in onderwijs en wetenschap hebben, omdat we met onze BT onze Taal Verlichting (TV) tot uitdrukking zouden brengen en iedereen zouden uitnodigen en stimuleren om dat te doen.

 

Ik ben vaak veroordeeld, omdat ik een sterke mening had. Degenen die alleen van OT afweten, kunnen het niet verdragen mij te horen spreken, omdat mijn nadruk op taal hen confronteert en agressief maakt. Omdat ik het verschil ken tussen OT en BT, heb ik 100% zekerheid over wanneer iemand zich met het eerste of het laatste bezighoudt. Zoals iedereen, was ik, vanwege mijn eigen conditionering met OT, bang.

 

We kunnen nooit psychologisch, cultureel, nationaal, filosofisch of spiritueel eenheid ervaren en vrede hebben met onszelf en met elkaar, met onze automatische OT, omdat ons onbewuste, gebruikelijke taalgebruik dit verhindert. Zodra we onze OT hebben stopgezet en BT hebben verworven, is het voor ons heel duidelijk, dat onze psychologie, filosofie, spiritualiteit, nationaliteit en cultuur ons hebben afgeleid van ons taalgebruik.

 

Iedereen schrikt ervoor terug, om het grote verschil tussen OT en BT te erkennen, te onderzoeken en moedig uit te drukken, omdat ze er de energie niet voor hebben, omdat ze letterlijk zijn leeggezogen  door hun eigen taalgebruik. Hoewel ik natuurlijk ook mijn eigen problemen met OT heb gehad, vroegen mensen zich vaak af, waarom ik altijd zo positief, zo vol energie ben en, blijkbaar, zo sterk ben. Nog voordat ik het verschil tussen OT en BT ontdekte, begin twintig, was ik al op weg om al mijn ellende en problemen achter me te laten.

 

Ik was – en ben nog steeds – sterk genoeg, om te huilen om wat mij verdrietig maakt. Ook ben ik diep ontroerd door schoonheid en mededogen. Ik hoor, ervaar en geniet ervan, telkens als er een kort moment van BT is, te midden van de kakofonie en chaos van OT. Ik heb misbruik en trauma overleefd en ik ben sterk genoeg, om deze blog te schrijven, voor mezelf en voor degenen die, net als ik, de moed hebben verzameld, om deel te nemen aan BT.

 

Het is overduidelijk dat onze perceptie over sterk zijn werd gevormd door onze conditionerings geschiedenis met OT en dus niet door BT. Degenen die zichzelf als sterk beschouwen met OT, vinden iemand zoals ik, met BT, zwak. Toch voel ik me echter niet zwak en heb ik me nooit zwak gevoeld. Ik was er altijd zeker van dat mijn gevoeligheid en mijn emotionaliteit ervoor zorgden, dat ik mijn problemen en mijn grote angsten overwon. Ja, ik was erg bang, maar ik heb mijn angst onder ogen gezien en overwonnen, door ernaar te luisteren.

 

Sterke redenen zorgen voor sterke acties. Als we eenmaal het enorme verschil tussen OT en BT kennen, kunnen we niet meer terug naar onze oude conditionering, om uit angst te handelen en door te gaan met onze OT, omdat we weten dat we kunnen – en daarom moeten – stoppen onze OT. Zelfs als we keer op keer falen, geven we niet op, omdat het zo’n overwinning is, elke keer, dat we in staat zijn onze eigen conditionering te overwinnen. En naarmate we steeds meer BT gaan ervaren, voelen we ons sterker en sterker. We zijn op de goede weg, omdat  onze TV zijn licht begint te laten schijnen en horen.

 

Met OT bewijzen we alleen lippendienst over sterk zijn, maar onze BT laat zien, dat onze ware kracht niet is wat we zeiden dat het was. Je moet inderdaad sterk zijn, om zeker te zijn, om jezelf te vertrouwen, en om toe te geven, dat er niet zoiets bestaat als innerlijke kracht, kracht in ons geloof of in onze vastberadenheid, om vast te houden aan onze doelen. Al dat fanatisme en waanzin is een verzinsel, in stand gehouden door onze OT. Onze echte kracht ligt in het spreken en horen – en handelen naar – onze eigen waarheid. Je moet sterk in je schoenen staan, om alleen te blijven, aangezien niemand ons kan helpen, om onszelf te zijn, door onze eigen autoriteit uit te drukken. Het is onze TV, waardoor we onze OT stoppen en BT kunnen hebben.

No comments:

Post a Comment