Thursday, September 28, 2023

 

Zeker,

 

Ik ben er zeker van dat er een tijd zal gaan komen, dat iedereen het verschil zal erkennen tussen Ontlichaamde Taal (OT) en Belichaamde Taal (BT). Dit verschil is net zo belangrijk als dat de aarde plat of rond is. Bovendien ben ik er eveneeens zeker van dat de lezer die dit leest al op de hoogte is van dit verschil, maar het nooit grondig heeft onderzocht en volledig heeft toegegeven, omdat hij of zij niet in staat was om verder te gaan met BT.

 

Ik ben zeker van de vele positieve gevolgen van mijn BT, omdat ik die elke dag ervaar. Bovendien komt mijn geluk of mijn Taal Verlichting (TV) tot uiting in de liedjes die ik graag zing. Ik schrijf mijn eigen teksten op bestaande melodieen en speel mijn ukelele. Je kunt mijn liederen vinden op You Tube, door mijn naam Maximus Peperkamp in te typen. Als ik een bekende, mooie melodie hoor, die ik kan spelen, weet ik zeker, dat ik binnen enkele minuten een nieuwe tekst voor dit nummer heb, omdat ik altijd schrijf en graag zing over OT, BT en TV.

 

Ik ben er zeer zeker van, dat als je eenmaal het grote verschil tussen je OT en BT herkent, als je eenmaal beseft, dat je je geluk alleen kunt uiten met je BT – en dus niet met OT – dat je dan, net als ik, eerst je OT zult stoppen en de rest van je leven zult gaan toewijden aan het vertalen en interpreteren met je BT van alles wat je hebt gezegd, gehoord, gelezen of geschreven met je OT. Deze ommekeer en herwaardering van je taalgebruik is mogelijk en  onvermijdelijk, aangezien je BT voor je begint te werken, terwijl je OT tegen je werkt. Deze revisie is absoluut noodzakelijk en daarom ga je het doen.

 

Hoewel je met OT regelrecht ingaat tegen je eigen  conditionerings geschiedenis – en ook natuurlijk tegen de conditionerings geschiedenis van anderen – weet je zeker, dat je dit wilt en kunt doen, omdat er niets belangrijker is in je leven, nadat je TV hebt geproefd met je BT. Je kunt er zeker van zijn, dat je eerste stappen in BT prachtig, maar ook frustrerend zijn, omdat je met je OT steeds weer terugvalt in je oude toestand. Tenzij het je lukt, om je BT voort te zetten, zul je ongelukkig blijven, omdat je er zeker van bent geworden, dat je welzijn volledig afhangt van je eigen taalgebruik.

 

Je moet je BT testen. Door ermee door te gaan – en door de aangename resultaten op te merken van je nieuwe omgang met je taal – wordt je er niet alleen zeker van dat je het kan, maar ook dat je het echt wil doen, omdat je gemotiveerd bent. Ondanks je geschiedenis van conditionering zul je het blijven doen. Bovendien zal, als je erin slaagt om je OT op te geven, je oude zelf-concept volledig veranderen.

 

Terwijl je heerlijk je TV viert met je BT, weet je zeker dat er niet zoiets bestaat als je wens-denken. Je BT is geen kwestie van dingen verzinnen. In OT echter, fantaseerde je er voortdurend op los over van alles en nog wat. Eigenlijk heeft iedereen in OT waanvoorstellingen, omdat we er allemaal heilig in geloven, dat we denken of een innerlijk zelf hebben, die ons gedrag bepaald. Jij bent er – met je BT – zeker van dat dit hele bolwerk een creatie van angst is. Je weet zeker dat je OT gebaseerd was op angst, want zodra je je met je BT bezighoudt, is je angst ineens verdwenen.

 

We houden ons naarstig bezig met OT, omdat we ons bedreigd voelen, maar zodra we naar het geluid van onze stem beluisteren, terwijl we spreken, dan horen we een duidelijke verandering in ons geluid, omdat we de juiste omstandigheid – voor onszelf – hebben gecreëerd, om zonder angst te spreken. Vanaf dat moment genieten we van onze BT, omdat we goed klinken en we verafschuwen de klank van  onze OT, omdat die verschrikkelijk klinkt. We weten ook ineens zeker, waarom niemand in OT naar iemand wil luisteren, omdat in OT niemand zichzelf graag wil horen. Wij kunnen wel zeggen dat hij of zij zichzelf graag hoort spreken, maar het tegendeel is waar. Sprekers, die anderen domineren, horen zichzelf niet graag spreken en als het onder hun aandacht wordt gebracht – hé spreker, het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt – zijn ze woedend, omdat hun zwendel in duigen valt. Je weet zeker dat de OT, die overal voortdurend aan de gang is, altijd gebaseerd is op overheersing, intimidatie, uitbuiting, dissociatie, manipulatie of afleiding. Het is helemaal geen communicatie.

 

Met BT weet je het zeker, dat je je bewust bent van je taalgebruik, je bent er niet langer mechanisch mee bezig, zoals je bij OT gewend was. Je zult iets nieuws kunnen zeggen of schrijven, omdat je niet langer meer in de religie van het denken gelooft. Je hebt je eigen dingen te zeggen, je eigen waarheden. Je moet het beluisteren, je eigen begrip. En, het is enorm verhelderend om over je BT te schrijven en jezelf daarmee te instrueren, door je eigen teksten te lezen. Soms ben je verbaasd, dat je plotseling zo zeker kunt over jezelf kunt zijn, terwijl je voorheen zoveel twijfels hebt gehad.

 

Met BT weet je het zeker, dat je bent teruggekeerd naar je eigen bewustzing, naar je roots, naar wie je werkelijk bent en je had het niet anders kunnen doen dan met je taal. Je drukt echt je TV uit met je BT. Dit is zo'n overwinningsgevoel, omdat je hebt overwonnen waar iedereen nog, onbewust, mee worstelt. Je weet zeker wat je wilt zeggen, omdat je niet langer reageert. OT is de taal van reactiviteit. Je OT gaat altijd over overleven, maar er is meer in je leven dan overleven. De kwaliteit van je leven wordt bepaald door veilige en stabiele omgevingen, waarin jou BT kan stromen en als jou BT eenmaal stroomt, dan weet je zeker, dat je iets doet waar je direct, maar ook later, profijt van hebt.

No comments:

Post a Comment