Duurzaam,
Iedere zogenaamde
leiderschap, die mensen tot dusver met hun problematische, onnnatuurlijke, achterlijke
Ontlichaamde Taal (OT) hebben erkend, is niet duurzaam. Vanuit Belichaamde Taal
(BT) valt het hele idee van leiderschap eigenlijk weg, omdat iedereen zijn eigen
meester is, met hun eigen taal.
Iets is
duurzaam, indien het lange tijd blijft bestaan. We zijn allemaal bekend met de
duurzaamheid van onze OT, die ons met de paplepel is ingegeven. Toch zijn wij
niet gelukkig – en kunnen wij niet gelukkig zijn – met onze onbewuste, ongevoelige,
moeizame omgang met taal. Als wij ooit eens een momentje van geluk,
ontspanning, vriendschap, vredigheid en veiligheid mochten ervaren, dan wordt dat
weer snel teniet gedaan, door onze mechanische OT.
Onze emotionele
stabiliteit of onze zogenaamde psychische, geestelijke of mentale gezondheid,
is slechts een verzinsel van ons bijgelovige taalgebruik. We zijn voortdurend
in conflict met onszelf en met elkaar en er is – met OT, heel letterlijk – geen
enkele sprake van duurzaam welzijn. Integendeel, als wij enig besef zouden hebben,
van de mogelijkheid, dat wij ons, daadwerkelijk, goed zouden kunnen voelen over
onszelf, dan doen wij altijd weer, alsof wij beter zouden zijn dan anderen, die
dit niet ervaren. Onze vermeende voorspoed komt hierdoor rap ten einde.
Er kan
alleen voortgaande, aanhoudende, blijvende, bestendige, consistente, solide,
stevige BT onstaan, indien wij al onze aandacht gaan geven, aan hoe wij nou
eigenlijk omgaan met onze taal, in plaats van weer op sleep-touw te worden
genomen, door alles wat ons hiervan afleidt. Onze BT wordt alleen dan pas duurzaam
voor ons, nadat wij hiervoor geschikt zijn geworden, wat inhoudt, dat wij,
vanwege onze eigen bevindingen en experimentaties, in staat zijn geraakt, om
onze OT van onze BT te onderscheiden.
De duurzaamheid
van BT, is ook van groot belang met betrekking tot onze ontwikkeling. Ofschoon
wij ook met onze OT een min of meer stabiel gedrag’s repertoire ontwikkelen, zijn
alle handelingen, die voortkwamen vanuit onze OT in ons nadeel. Het feit, dat
wij, met onze OT, niet in staat zijn, om dit toe te geven, maakt dat wij zogezegd,
ongemerkt, een slaaf blijven van onze geconditioneerde gewoontes.
Ook al is de
duurzame en daarom zeer wenselijke ontwikkeling van BT – gezien het onomstotelijke
feit dat wij allemaal zijn geconditioneerd door OT – nog voor ieder van ons,
als vrij individu, zo’n gigantische uitdaging, indien wij het verschil tussen
onze OT en BT, serious nemen, dan zal onze OT stoppen en zal onze standvastige,
energie-gevende, motiverende BT gaan voorzien in al onze behoeftes. Als onze
eigen behoeftes zijn vervult, dan pas zijn wij instaat, om anderen van dienst
te zijn, met het vervullen van hun eigen behoeftes. Vanwege onze gewoonte-getrouwe
OT, is dit momenteel absoluut niet het geval en daardoor is alle psychologie,
psychiatrie en filosofie, maar tevens ook religie, spiritualiteit of zogenaamd
werken aan onszelf volslagen zinloos.
De wereld
staat in vuur en vlam. De hele Westerse, individuele manier van leven staat op
het spel. Het is mogelijk, dat er een nucliare, alles-verwoestende Derde Wereld
Oorlog zal uitbreken, omdat er geen enkel besef bestaat van de taal, die bij
het individu hoort. Alleen onze BT garandeert de vrijheid van het individu,
maar zoals eerder vermeld, OT maakt ons, ondanks onze zogenaamde invidueele
vrijheden, tot kudde-dieren, die met hun taal nog steeds hun eigen individuele
vrijheid zijn blijven ontkennen.
Er zijn vele
prachtige wetenschappelijke vorderingen gemaakt,
maar geen van die welvaart-creerende ontwikkelingen hadden tot gevolg, dat wij
onze OT, onze overal-voorkomenende, alledaagse wijze van spreken, als onwetenschappelijk
– en intellectueel dus als onwenselijk – zijn gaan beschouwen. Al onze aandacht is blijven gaan naar de
overwaardering voor geschreven taal, terwijl, om BT te hebben, al onze aandacht
naar gesproken taal zou moeten gaan. Alle voorderingen, die dus technologisch
zijn gemaakt, zijn niet duurzaam, omdat onze reactieve omgang met taal, nog
steeds stamt uit het Stenen Tijdsperk. In OT bedreigen en bedriegen wij elkaar,
omdat wij nog steeds niet in staat zijn, om effectief over onze eigen individuele
ervaringen te spreken.
No comments:
Post a Comment