Saturday, June 3, 2023

 

Weigeren,

 

Als je mijn blog hebt gelezen – wat op zichzelf al een wonder zou zijn – maar je hebt nog steeds niet met me gepraat, dan weiger je eigenlijk, om toe te geven – en daarom dus te stoppen – met je Ontlichaamde Taal (OT), zodat je je Belichaamde Taal (BT) kan hebben en je Taal Verlichting (TV) kan realiseren. Het Engelse werkwoord voor weigeren – refuse – komt uit het Latijn, recusare, terugtrekken; refuto, controleren of onderdrukken; weigeren, in bedwang houden of zich ertegen verzetten. Weigeren is een verzoek of eis afwijzen.

 

Hoewel ik je in mijn schrijven ben blijven vragen om met me te praten, zodat je meer te weten kunt komen over je OT, BT en TV, heb ik het nooit van je geëist. Het was en is nog steeds aan jou, wat je gaat doen met wat je hebt gehoord, gelezen, begrepen of onthouden over OT, BT en TV. Hoogstwaarschijnlijk ga je, zoals je altijd al hebt gedaan, door met je OT, omdat je conditioneringsgeschiedenis bepaalt, dat je niet kunt zeggen wat je wilt zeggen of in staat bent om te zeggen en dus niet op een positieve manier met je taal omgaat. In dit laatste schrijven herinner ik je er nogmaals aan dat al je problemen en conflicten verband houden met je betrokkenheid bij OT. Er is maar één manier om uit je hachelijke situatie te komen en dat is: door je eigen OT te erkennen en te stoppen, zodat je BT kunt hebben.

 

Je starre weigering, om met mij te praten, geeft aan hoe waar en hoe fundamenteel transformerend BT is, omdat je bang bent voor het nieuwe, dat nog steeds op je wacht. Vanwege je bijna permanente, onbewuste, betrokkenheid bij OT, geloof je, dat je  zelfkennis kan opdoen, door te het lezen van ik of  iemand anders heeft geschreven, maar geschreven taal kan je gesproken taal niet veranderen. Alleen gesproken taal kan onze gesproken taal veranderen van OT naar BT, dat wil zeggen, alleen door met mij te praten of met iemand die, zoals ik, weet van het grote verschil tussen OT en BT, ben je in staat om te herkennen – ook al ben je nog steeds geneigd, om je eigen vermogen om dat te doen te ontkennen – dat wordt je gestimuleerd, om van OT naar BT te gaan.

 

Op dit moment zijn er maar twee mensen, die echt het verschil weten tussen OT en BT: mijn dierbare  Nederlandse vriendin AnnaMieke en ik. Ook mijn lieve vrouw Bonnie weet er van alles van, maar zij is niet de persoon, om er met jou over te gaan praten. Natuurlijk zijn er inmiddels veel mensen, die erover hebben gelezen, die mijn cursussen psychologie aan het Butte College hebben gevolgd of die hebben deelgenomen aan een van de vele workshops of sessies, die ik in de loop der jaren heb gegeven. Ofschoon ze misschien voor zichzelf zijn begonnen en er een business van hebben gemaakt, om, met het geven van cursussen, het Luisterend Spreken zogezegd aan de man te brengen, dit zijn echter weer de blinden, die de blinden leiden, want ze weigeren met mij of AnnaMieke te praten. Iedereen die BT echt heeft begrepen, is altijd bereid en verheugd, om met iemand anders te praten, die het ook heeft verworven. Zoals ik al zei, AnnaMieke en ik zijn de enige twee mensen, die hun BT en TV  samen delen en onderzoeken en we voelen ons zo gelukkig, dat we elkaar hierin hebben gevonden.

 

Als je mee wilt doen aan onze ongeveer twee-uur durende wekelijkse skype-gesprekken, mijn skype-naam is limbicease en we praten elke zondag om 4:30 Pacific Standard Time (PST). Deze gesprekken zijn geheel gratis en zijn de enige mogelijkheid om direct te ervaren wat BT en TV is. Als je je bij ons wilt aansluiten, moet je eerst je eigen OT stoppen, aangezien wij dit niet voor je kunnen doen. We gaan onze tijd niet verspillen aan jou OT en zullen niet met je praten, als je met je OT op komt dagen. We gaan echter met grote vreugde, zonder enige moeite, zonder enige oefening, met je mee in jou BT, aangezien je onmiddellijk je TV zult realiseren. Er is geen tijd meer te verliezen met om de hete brij heen draaien. Je natuurlijke manier van zijn is je TV en je BT stelt je in staat om dat helder uit te drukken, te horen, daarnaar te handelen en dan de geweldige resultaten daarvan te ervaren. We kijken ernaar uit om zondag 11 juni met je te praten, want ik zal er niet zijn op 4 juni. Ik hoop dat ik je een aanbod heb gedaan, dat je dit keer niet kunt of wilt weigeren.

      

No comments:

Post a Comment