Thursday, July 13, 2023

 

Zinnen,

 

In deze zin, ga ik door een welklinkende poort en kom ik zodanig aan het woord, dat het geheel kan worden gehoord, vanaf het eind tot aan het begin.

 

Waar haal ik dan mijn taal vandaan, anders dan uit de kraan, die ik laat open staan, omdat ik met oor en mond, wat komt, laat stromen en kan verstaan.

 

Ik ben voor mijzelf geen vraag vandaag, maar een antwoord, want ik ga altijd onverstoord voort, soms heel snel, maar ook heel graag, heel traag.

 

Maak jij je maar druk, loop jij je maar stuk, omdat jij met je domme taal en zogenaamde pracht en praal bent vergeten, wat je onschuldig hebt geweten.  

 

Een familie, met een vader en een moeder en met wat kinderen, heeft tot dusver nog nooit kunnen verhinderen, dat zij de belachelijke strijd eindelijk staakten, omdat ze allemaal de weg kwijt raakten.

 

Uiteraard is er niets verloren, als je met hangende oren wordt herboren en kan beginnen bij van voren.

 

Door in zeven, acht of zelfs negen sloten tegelijk te lopen, heb ik verworven, wat jij niet kon kopen, wat jij niet wilde geloven of horen en niet kon bereiken, omdat jij maar over de bekende weg bleef zeiken.

 

Belichaamde Taal (BT) is schijnbaar heel abnormaal, omdat men niet, zoals in Ontlichaamde Taal (OT), nog steeds hongerig blijft, nadat men zichzelf heeft volgevreten, met een heel maal. Tegenwoordig is zwaarlijvigheid zo wijd verspreid, vanwege de afwezigheid van lichtvoetigheid. Het lompe gewicht  staat letterlijk geschreven op ieder serieus gezicht.

 

Je kunt dit niet verzinnen, zolang je nog gelooft in het hebben van een buiten of een binnen. Alles heeft met je taal te maken en is alleen met jou taal aan te raken. Jij kan je eigen taal niet schrijven of spreken, want voor jou is taal slechts een klamme deken, vol met oude, stinkende woorden en sluwe streken, die telkens weer jou geluk vermoorden.

 

Even, in het midden van de nacht, wakker worden, om dit te schrijven en bij de tijd te blijven en om te weten, dat ik, na mijn gapen, zodadelijk verder ga met slapen. Ik heb geen dromen, over wat mij is overkomen en mijn rust is altijd diep en bewust.

 

Jij hebt dit niet, jij zingt geen lied, maar ik produceer elk moment en iedere keer, een andere dag, een nieuwe gewaarwoording, een ander gevoel, omdat alleen ik met mijn taal weet, wat ik daarmee bedoel.     

No comments:

Post a Comment