Tuesday, October 10, 2023

 

Gelijk,

 

Ik ben nog steeds aan het wennen, aan het feit dat ik altijd gelijk heb. Ik kan, met mijn Belichaamde Taal (BT), mijn Taal Verlichting (TV) tot uitdrukking te brengen en daarom is het zo. Simpel gezegd, voor mezelf heb ik altijd gelijk. Het feit, dat iedereen onbewust met Ontlichaamde Taal (OT) bezig blijft, toont eveneens aan, dat ik gelijk heb. En, ik hoef dus  niet – zoals ik, zelfs na mijn ontdekking van BT, nog lange tijd geloofde – hierin verandering te brengen.  

 

In OT wil iedereen altijd zijn gelijk bewijzen en men is, zogenaamd, zo overtuigd van het eigen gelijk, dat men anderen gaat vermoorden, die het niet willen geloven. Door het verdelgen van anderen, kan dit of dat geloof overheersen en doet men het voorkomen alsof men gelijk heeft. In een noten dop, is dit de geweldadige geschiedenis van de gehele mensheid. Men gelooft, dat men gelijk heeft, maar in EL geloof ik niet in mijn gelijk, want ik heb geen geloof nodig. Om BT te hebben, hoef ik ook niemand te doden, in tegendeel, iedereen komt in BT helemaal tot leven.

 

Het trieste feit, dat nagenoeg niemand BT met mij wil hebben, toont aan, dat men geen flauw besef heeft, van wie men nauw eigenlijk werkelijk is. Met OT geloven we altijd in onzin en ik zie en hoor, dag in dag uit, die waanzin, terwijl ik onverstoord verder ga met mijn BT en zo, dit kan schrijven of zeggen. Ik deel mijn BT alleen met hen, die BT met mij kunnen  hebben. Ook al zijn dat er niet veel, het is genoeg.

 

Ook al kan niemand met OT dit toegeven, de wijze waarop wij in OT, onbewust, onze taal zijn blijven gebruiken, leidde altijd onherroepelijk tot geweld. Men heeft zich dan wel, keer op keer, druk gemaakt over ophitsende, haat-dragende, fascistische spraak of schrift, maar men heeft nooit – met BT – erkend, dat onze alledaagse, geaccepteerde, onnatuurlijke,   wijze van spreken, altijd resulteert in een perceptie van relatie, die gebaseerd is op bedreiging en angst.

 

Iedereen die BT heeft, ervaart en weet, dat hij of zij gelijk heeft, omdat OT gelijk staat aan dissociatie, onderdrukking, intimidatie, afleiding, manipulatie en allerlei belachelijke, mens-onterende vormen van macht’s vertoon. Vanwege OT zitten wij nog steeds moervast in ideologien en geloven, die ons er steevast van hebben weerhouden, om, met taal, een vreedzame, stabiele, productieve maatschappij te creeren en in stand te houden. Ik heb voor mijzelf die wereld al gecreerd. Iedereen, die integriteit en moed heeft, om hier met mij over te spreken, kan tot dezelfde ontdekking komen, die ik heb gedaan.  

 

Begrijpen staat niet gelijk aan goedpraten. OT is en blijft verschrikkelijk, ook al doet iedereen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Jou BT en jou TV, daarentegen, is werkelijk uniek en staat daarom gelijk aan mijn BT en TV. Je hebt volledig gelijk, dat je twijfelt, aan mij of aan wie dan ook, die beweert gelijk te hebben. Ga het experiment met jezelf maar aan en begin maar hardop met jezelf te spreken en naar jezelf te luisteren. Zeg maar, aan jezelf, alles wat voor jou van belang is. Jou luisterend spreken zal jou gelijk gaan aantonen en ik heb daarin gelijk.

 

Ga maar eens na, voor jezelf, hoe kort het eigenlijk altijd maar duurde, dat je eindelijk eens gelijk had? Of, dat iemand anders jou gelijk gaf? Of, dat jij jezelf gelijk gaf, omdat je, zogezegd, met jezelf in het reine was? Je was niet meer in conflict. De strijd hield op. De verwarring verdween. Er was geen druk of angst meer. Je was even echt vrij en gelukkig. Dat geeft  weer, er werd iets authentieks gezegd. De waarheid kwam boven de tafel, omdat het op de juiste wijze kon worden gezegd, gehoord, gevoeld en erkend.

 

De uitdrukking, dat iemand, naar men zegt, deels gelijk zou hebben, is een typisch voorbeeld van OT. Gedurende BT hebben altijd volledig gelijk, omdat wij uitsluitend en alleen namens onszelf spreken. Dit is waarom BT direct onze TV aan het licht brengt. Op het moment, dat onze OT stopt, gaan wij meteen BT hebben, omdat wij onze TV ervaren. Ook al zijn wij  nog zo confronterend en verbaal slagvaardig, we zijn niet direct, zoals dat in BT mogelijk is. In OT, is de spreker verdeeld, over wat hij of zij wel of niet wil of kan zeggen, kan laten weten of onder woorden weet te brengen. Het winnen van het onintelligente gesprek, het argument, de discussie, het debat, is altijd gebaseerd op het mond-dood maken van de andere sprekers. Dat is dus dat zogenaamde gelijk, dat hij of zij kan afdwingen met zijn of haar OT.

 

Het volkomen gelijk hebben, is alleen mogelijk voor hen die BT hebben en het deels gelijk hebben, valt onwillekeurig ten deel aan hen die, ondanks al hun gegronde opleidingen en studies, gevangen blijven zitten in OT. Alle professoren, politicie en religieuze fanaten hebben de klok horen luiden, maar ze weten – wat BT betreft – niet waar de klepel hangt. Iedereen die mijn blog leest, weet dat ik helemaal gelijk heb en toch keert niemand zich naar mij, om zo hun eigen gelijk te belichamen. Het is duidelijk, men is heel bang voor het hebben van eigen gelijk.

 

De angst voor het eigen gelijk is niet, zoals iedereen met OT veronderstelt, om tegen iedereen in te gaan. In BT, is er niets meer om tegen anderen in te gaan, omdat we alleen zijn met onszelf. Omdat we niet meer tegen onszelf ingaan, gaan we ook niet meer tegen anderen in. Het tegen anderen ingaan, stond gelijk aan het tegen onszelf ingaan. Daar komen wij pas achter, als wij BT met onszelf en elkaar hebben. Het gekke is, in BT krijgen wij alsnog gelijk over alles waar wij vroeger nooit gelijk in konden krijgen. Voor mij is mijn BT en TV zo belangrijk, omdat ik een heel intelligent iemand ben, die ook nog eens mooie liedjes schrijft over OT, BT en TV, die je op You Tube kunt horen. Type mijn naam, Maximus Peperkamp, maar in, dan kun je de gezongen versie van mijn BT en TV horen. Ik begeleid mezelf op de ukulele. Als je wilt, kun je altijd met mij contact opnemen en een skype conversatie hebben (skype naam: limbicease). Groetjes en ik wens iedereen een hele fijne Dinsdag.         

No comments:

Post a Comment