Thursday, April 13, 2023

 

AnnaMieke,

 

Here is an English translation of what my friend AnnaMieke has beautifully written about her Embodied Language (EL) and he Language Enlightenment (LE). Below is the original Dutch version of her text. I feel so grateful to be friends with AnnaMieke. We have weekly conversations, on skype. My skype name is limbicease and everyone is after having talked with me or with her welcome. We meet every Sunday morning at 4:30am Pacific Standard Time (PST). You can also go to hear blog and read her poetic and delightful Dutch text there. Here blog is called: Ontvouwen in Eigen Taal (which means: unfolding in own language). You can just Google it and you will see it pop up on your screen.   

Received.

 

The new that arises every day gives the charge of writing such a boost of self-confidence, receiving can seduce me in the hope that my language will make itself even more suitable, in the well-being of feeling, which my glow can give. As if every word finds its way past my face and then drips into my mouth, from the outside now slipping in. And feel the words sink down my throat and are caught by my lungs, it looks very warily at my stomach, to feel that they land in my belly. There is the basis for my receiving in the journey that I can receive again and again. To be able to feel that it sticks in all my fibers of my body. Then I feel the flow of recognition and wiggle back and forth and can start again and again in the language that teaches me. Receiving self-reflection now gets a nice whole, in which the necessary can be written and then I share it. From the admiration in receiving my language, I feel the glow of bringing, which can so clearly define the state in which I come, and through my language I no longer withhold anything than just to tell you that receiving my language can bring this energy and tend to want to go further than sitting still. To see more my peace in receiving my language. The warmth comes towards me and now builds the bridge of exploration back into this moment. I know nothing for sure, but only my own voice, which makes me feel perfect, which makes me feel at home in my own language, which need not build a bridge, but through my words I now see how I proceed. In receiving my own words in understanding my own language.

I listen to my own voice with love, and let it happen as it comes. I write from my glow that always comes when I feel sure that my language feels good in unfolding. The receiving what I mean is to be able to write to myself ,to be able to listen to my own voice and place myself in my position and be moved when I hear what I have to say. Sometimes I surprise myself and read my words from the glow in which I sit and then get back what I I have given myself. Therein lies the key of the language, of listening to myself. Therein lies the connection that I make and therefore can write in this way. Nothing is strange to me in what I feel, but know that all the attention I give to myself, means a lot in the unfolding of my language and the receiving has begun as I close my day, with a word that turns out to be the most important, in receiving myself.....but also from the other..

 

 

 Ontvangen.

Het nieuwe wat iedere dag ontstaat, geeft de lading van het schrijven  zo'n boost van zelfvertrouwen , het ontvangen mij kan verleiden in de hoop dat mijn taal zich nog geschikter maakt, in het welzijn van het voelen, dat door mijn gloed kan ontstaan.Alsof ieder woord langs mijn gezicht is te vinden en dan druppelend mijn mond bereikt , zo vanuit buiten nu naar binnen glijdt.En voel de woorden zakken langs mijn keel en opgevangen worden door mijn longen,deze heel behoedzaam mijn maag aan kijkt, om te voelen dat het land in mijn buik.Daar de basis is voor mijn ontvangen in de reis die ik steeds opnieuw kan ontvangen. Om te kunnen voelen dat het beklijft in al mijn vezels van mijn lijf.Dan voel ik de stroom van herkennen en wiebel wat heen en weer en kan steeds weer opnieuw beginnen in de taal die mij dat leert.Het ontvangen van zelfreflectie krijgt nu een mooi geheel, waarin het nodige kan worden geschreven en ik het dan deel.Vanuit de bewondering in het ontvangen van mijn taal, voel ik de gloed van brengen, dat de staat waarin ik kom, zo helder kan omschrijven en door mijn taal ik niets meer achterhou, dan alleen te vertellen, dat het ontvangen van mijn taal ,deze energie kan brengen en de neiging heeft om verder te willen ,dan stil te zitten .Om meer mijn rust te zien in het ontvangen, van mijn taal .De warmte komt mij tegemoet en slaat de brug van verkennen nu terug in dit moment.Ik weet niets zeker, dan alleen mijn eigen stem, die  mij volmaakt laat voelen, die mij thuis laat komen in mijn eigen taal,die geen brug hoef te slaan, maar door mijn woorden ik nu zie,hoe ik verder ga.In het ontvangen van mijn eigen woorden in het verstaan van mijn eigen taal.
Ik luister met liefde naar mijn eigen stem,en laat gebeuren zoals het komt.Ik schrijf vanuit mijn gloed die altijd komt wanneer ik zeker voel dat mijn taal zich lekker voelt in het ontvouwen.Het ontvangen wat ik bedoel, is te kunnen schrijven naar mijzelf,te kunnen luisteren naar mijn eigen stem en mij kan plaatsen naar mijzelf en in ontroering kan zijn, als ik hoor wat ik te vertellen heb.Soms verras ik mijzelf en lees mijn woorden vanuit de gloed waarin ik zit en krijg dan terug wat ik aan mijzelf gegeven heb.Daar ligt de sleutel van de taal,van het luisteren naar mijzelf.Daar ligt de verbinding die ik maak en daarom zo kan schrijven.Niets is mij vreemd in wat ik voel, maar weet te ervaren dat alle aandacht die ik geef naar mijzelf, veel betekend in het ontvouwen van mijn taal en het ontvangen is begonnen terwijl ik mijn dag afsluit, met een woord wat het belangrijkste blijkt,  in het ontvangen van mijzelf.....maar ook van de ander..

 

1 comment:

  1. Here is AnnaMieke's blog: https://ontvouwenineigentaal.blogspot.com/

    ReplyDelete