Over het algemeen,
Over het algemeen houden mensen, over de gehele
wereld, zich bezig met Ontlichaamde Taal (OT) en slechts af en toe, per
ongeluk, en daarom vrij zelden, ervaren ze wat Belichaamde Taal (BT). We hebben
evenwel nog steeds, onbewust, wat BT, omdat de menselijke natuur nou eenmaal niet
weggaat, ook al leiden we absurde en tragische levens, vanwege de stomme manier
waarop we omgaan met onze taal.
Over het algemeen hebben mensen geen enkel
begrip van het verschil tussen OT en BT, maar toch doen ze alsof ze dit
verschil al kennen, terwijl ze eindeloos discussiëren met hun eigen belabberde OT
over de onhebbelijke OT van anderen. Als ze van het grote verschil tussen OT en
BT hadden geweten, dan zouden ze resoluut ophouden, om OT nog weer een keer met
OT aan te proberen te pakken, maar ze zouden, zoals ik hier doe, OT met BT
aanpakken.
Over het algemeen is al het schrijven
gebaseerd op de manier waarop we gewoonlijk spreken. Bijgevolg zijn we, zonder
het te weten, niet alleen meestal bezig met saaie OT terwijl we spreken, maar
we lezen ook alleen maar dwaze geschriften, die zijn afgeleid van onze gebruikelijke
OT. Het is ons niet bekend dat alles wat we lezen gebaseerd is op OT, aangezien
geschriften als deze niet kunnen worden geproduceerd door iemand die alleen
maar OT kent.
Over het algemeen blijft angst de waardeloze
basis voor een onintelligente, ongevoelige, oppervlakkige omgang met taal,
omdat iemand zoals ik, die in staat is om voortdurend BT te produceren,
voortdurend volledig wordt genegeerd door iedereen met OT. In het beste geval
wordt ik getolereerd, maar ik word nooit echt geaccepteerd, in die zin van dat
anderen zichzelf toestaan om BT met mij te gaan hebben.
Over het algemeen vindt de verschuiving van
OT naar BT, dat wil zeggen, de verschuiving van angst naar onbevreesdheid, nooit
plaats, omdat niemand met OT er eigenlijk iets aan kan doen. Een beroemd iemand
zei: het enige waar we bang voor moeten zijn, is de angst zelf, wat mooi mijn
punt illustreert, aangezien het duidelijk een voorbeeld is van het aanpakken
van OT met meer van hetzelfde OT. Elke dreiging ondermijnt ons verbale vermogen
zelf.
Over het algemeen realiseren de luisteraars
zich helemaal niet eens, dat ze eigenlijk niet graag naar sprekers met OT
luisteren, maar enorm genieten van het stem-geluid van een spreker met BT. Ze
hebben niet aandachtig, opzettelijk en voortdurend naar zichzelf geluisterd en kunnen
dus dit zelden besproken feit niet erkennen. En, belangrijker nog, ze haten het
zeer zeker om hun eigen OT te horen.
Over het algemeen accepteren of onderzoeken
we niet het onuitsprekelijke (grapje) genoegen van het luisteren naar onszelf,
terwijl we praten, omdat luisteren naar anderen, dat wil zeggen luisteren naar
de dwingende, manipulatieve, dominerende sprekers, als belangrijker wordt
beschouwd in OT. Wanneer we op de een of andere manier onze weg vinden naar
teksten zoals deze - die zijn afgeleid van BT - zijn we bang om te erkennen wat
we lezen.
Over het algemeen zijn we bang om naar
onszelf te luisteren, omdat we onszelf behandelen alsof we iemand anders zijn. Er
zijn veel manieren om dit te beschrijven. Laten we bijvoorbeeld eens kijken
naar de zin: ik voel me goed. Er is dan zogenaamd, een ervaarder, het ik en de
ervaring, van je goed voelen. We praten dus alsof we afgescheiden zijn van onze
eigen ervaring, maar we zijn altijd juist die ervaring.
Over het algemeen hebben we vanwege OT
alleen gehoord over de denkbeeldige scheiding tussen de spreker en de
luisteraar, maar als we naar onszelf luisteren terwijl we spreken, herkennen we
in onze eigen BT dat een dergelijke scheiding niet bestaat. Onze zogenaamde
strijd – in onszelf – tussen wat we zeggen te denken en voelen, ontstaat niet
eens.
Over het algemeen is OT, de verdeeldheid
zaaiende wijze waarop we taal blijven gebruiken, hopeloos ineffectief. Alleen
in geschriften, zoals deze, kunnen we een idee beginnen te krijgen van onze
eigen, persoonlijk ervaren, levende waarheid, dat iedere vorm van conflict of inspanning
ons er altijd van heeft weerhouden om BT te hebben. Wanneer wij voortgaande BT
met onszelf hebben, komen we eindelijk bij van onze lange geschiedenis met OT.
No comments:
Post a Comment