Sunday, February 5, 2023

 

Over het algemeen,

 

Over het algemeen houden mensen, over de gehele wereld, zich bezig met Ontlichaamde Taal (OT) en slechts af en toe, per ongeluk, en daarom vrij zelden, ervaren ze wat Belichaamde Taal (BT). We hebben evenwel nog steeds, onbewust, wat BT, omdat de menselijke natuur nou eenmaal niet weggaat, ook al leiden we absurde en tragische levens, vanwege de stomme manier waarop we omgaan met onze taal.

 

Over het algemeen hebben mensen geen enkel begrip van het verschil tussen OT en BT, maar toch doen ze alsof ze dit verschil al kennen, terwijl ze eindeloos discussiëren met hun eigen belabberde OT over de onhebbelijke OT van anderen. Als ze van het grote verschil tussen OT en BT hadden geweten, dan zouden ze resoluut ophouden, om OT nog weer een keer met OT aan te proberen te pakken, maar ze zouden, zoals ik hier doe, OT met BT aanpakken.

 

Over het algemeen is al het schrijven gebaseerd op de manier waarop we gewoonlijk spreken. Bijgevolg zijn we, zonder het te weten, niet alleen meestal bezig met saaie OT terwijl we spreken, maar we lezen ook alleen maar dwaze geschriften, die zijn afgeleid van onze gebruikelijke OT. Het is ons niet bekend dat alles wat we lezen gebaseerd is op OT, aangezien geschriften als deze niet kunnen worden geproduceerd door iemand die alleen maar OT kent.

 

Over het algemeen blijft angst de waardeloze basis voor een onintelligente, ongevoelige, oppervlakkige omgang met taal, omdat iemand zoals ik, die in staat is om voortdurend BT te produceren, voortdurend volledig wordt genegeerd door iedereen met OT. In het beste geval wordt ik getolereerd, maar ik word nooit echt geaccepteerd, in die zin van dat anderen zichzelf toestaan ​​om BT met mij te gaan hebben.

 

Over het algemeen vindt de verschuiving van OT naar BT, dat wil zeggen, de verschuiving van angst naar onbevreesdheid, nooit plaats, omdat niemand met OT er eigenlijk iets aan kan doen. Een beroemd iemand zei: het enige waar we bang voor moeten zijn, is de angst zelf, wat mooi mijn punt illustreert, aangezien het duidelijk een voorbeeld is van het aanpakken van OT met meer van hetzelfde OT. Elke dreiging ondermijnt ons verbale vermogen zelf.

 

Over het algemeen realiseren de luisteraars zich helemaal niet eens, dat ze eigenlijk niet graag naar sprekers met OT luisteren, maar enorm genieten van het stem-geluid van een spreker met BT. Ze hebben niet aandachtig, opzettelijk en voortdurend naar zichzelf geluisterd en kunnen dus dit zelden besproken feit niet erkennen. En, belangrijker nog, ze haten het zeer zeker om hun eigen OT te horen.

 

Over het algemeen accepteren of onderzoeken we niet het onuitsprekelijke (grapje) genoegen van het luisteren naar onszelf, terwijl we praten, omdat luisteren naar anderen, dat wil zeggen luisteren naar de dwingende, manipulatieve, dominerende sprekers, als belangrijker wordt beschouwd in OT. Wanneer we op de een of andere manier onze weg vinden naar teksten zoals deze - die zijn afgeleid van BT - zijn we bang om te erkennen wat we lezen.

 

Over het algemeen zijn we bang om naar onszelf te luisteren, omdat we onszelf behandelen alsof we iemand anders zijn. Er zijn veel manieren om dit te beschrijven. Laten we bijvoorbeeld eens kijken naar de zin: ik voel me goed. Er is dan zogenaamd, een ervaarder, het ik en de ervaring, van je goed voelen. We praten dus alsof we afgescheiden zijn van onze eigen ervaring, maar we zijn altijd juist die ervaring.

 

Over het algemeen hebben we vanwege OT alleen gehoord over de denkbeeldige scheiding tussen de spreker en de luisteraar, maar als we naar onszelf luisteren terwijl we spreken, herkennen we in onze eigen BT dat een dergelijke scheiding niet bestaat. Onze zogenaamde strijd – in onszelf – tussen wat we zeggen te denken en voelen, ontstaat niet eens.

 

Over het algemeen is OT, de verdeeldheid zaaiende wijze waarop we taal blijven gebruiken, hopeloos ineffectief. Alleen in geschriften, zoals deze, kunnen we een idee beginnen te krijgen van onze eigen, persoonlijk ervaren, levende waarheid, dat iedere vorm van conflict of inspanning ons er altijd van heeft weerhouden om BT te hebben. Wanneer wij voortgaande BT met onszelf hebben, komen we eindelijk bij van onze lange geschiedenis met OT.

      

No comments:

Post a Comment