Sunday, May 28, 2023

 Hier is wat mijn dierbare vriendin AnnaMieke schreef over haar ervaring van Belichaamde Taal (BT). Je kunt meer van haar prachtige schrijven lezen op haar blog: https://klompanna.blogspot.com/

Voor iedereen.

Ik zie de kleuren die verschijnen in het begrijpen van eigen belichaamde taal ,en kan het de ander zo vertellen hoe het zou kunnen werken als men zou kunnen luisteren naar eigen stem . Terwijl ik mijn eigen schrijven lees, een weg ook vind, om te mogen ervaren dat er een belichaamde taal ontstaat en zo de voortgang zou kunnen hebben ,dat ik ga ervaren dat er een belichaamde taal bestaat.Het zijn de woorden vanuit eigen klank,  die doen beseffen hoe het kan dat de stroming van het ervaren zo overweldigend kan zijn, in het ontluiken in eigen verstaan en de ruimte ook vind om in constante lijn te gaan ontdekken, dat wanneer ik luistert naar mijzelf, iets anders kan ontstaan, dan wat ik gewend was in gesprekken met een ander.De roze gloed die overloopt in een bos rozen,waar de geur heel prettig wordt om in te verpozen en te blijven zien, dat wanneer ik spreek of voorlees uit eigen werk, dat alleen kan doen vanuit mijn belichaamde taal.Wanneer ik spreek ,voel ik de omarming die het heeft in de resonantie waarin ik verblijf.Waarin ik weet dat de voeding die het mij geeft mij vult in de overtuiging, dat door mijn taal mijn eigen creëren is ontdekt en soms uitloopt naar een realiteit van ontvouwen en alles toevoegd in de bevrijding die het heeft.In de liefde die ik voel,in de zachtheid van het hart, dat open springt vanuit een vreugde, vanuit de eenvoud van het zien dat het kan werken voor iedereen.


1 comment:

  1. Dank voor het delen lieve vriend en hoop bij een volgend gesprek dat jij het in het engels aan mij zou willen voorlezen....heb een mooie dag..Liefs..

    ReplyDelete