Weet,
Ik weet wat
Ontlichaamde Taal (OT) is en daarom kan ik, zowel met mijn OT, als met mijn Belichaamde
Taal (BT), over onze OT spreken. Als ik met BT over OT spreek, doet niemand dit
eigenlijk nauwelijks iets, omdat men – vanwege de gebruikelijke automatische,
volledig onbewuste, maar algemeen geaccepteerde, deelname aan OT – geen enkele aandacht
heeft of kan hebben voor wat BT is, maar indien ik – die het grote verschil
tussen OT en BT kent en dus wel degelijk beter weet – het met mijn OT, over jou
OT durf te hebben, dan sta jij ineens op je achterste benen. Het zou zo erg nog
niet zijn, als ik het beschaamd, opbiechtend,
verontschuldigend alleen maar over mijn eigen OT zou hebben, maar het is een
ongeschreven wet, dat ik of wie dan ook het nooit over jou OT mag hebben, omdat
ik of wie dan ook, jou OT gewoon maar moeten slikken, mijn negatieve gevoelens
daarover maar lekker bij mezelf moet houden en me daar dus – volgens jou – rot
over zou moeten voelen. Kijk, daar pas ik dus voor.
Het nog
altijd-bestaande en tot dusver nog steeds onbespreekbare, maar ook meest
verborgen, taboe, is dat wij, vanwege onze BT, in staat zijn, om OT te laten
voor wat het is en om die hele geweldadige geschiedenis van de mensheid voorgoed
achter ons te laten. Ik hoorde op de radio een dokter spreken, over de
walgelijke verwondingen van de slachtoffers van de laatste school-moord-partij.
Hij pleitte voor het zichbaar maken van de enorme destructiviteit van het
automatische wapen, dat kennelijk vrijwel moeiteloos door een suicidaal jong
persoon kon worden aangeschaft. Iedereen die deze ellende zou zien, zou, zogezegd,
in opstand komen en dan zou dit alles kunnen worden voorkomen, maar alles ligt
echter opgesloten in hoe wij omgaan met onze taal. Tenzij wij ons daarmee gaan
bezighouden, blijven wij onwetend over, waarom we, ondanks onze geavanceerde kultuur,
tot niets beters in staat zijn, dan het creeren van nog meer conflict en chaos.
Ons gedrag
vindt zijn oorsprong in hoe wij omgaan met onze taal. Er valt niet omheen te gaan,
dat onze zogenaamde normale en dus vereisde manier van doen, voornamelijk met OT
samenhangt. Alle strijd wordt veroorzaakt en in stand gehouden door onze OT.
Ofschoon ik OT niet wil en dus zoveel mogelijk zal vermijden, is niets
menselijks mij vreemd en kan ik nog steeds soms ineens OT met jou hebben, maar
ik kan – in tegenstelling tot jou – altijd toegeven, dat OT verschikkelijk, onacceptabel en onintelligent
is. Daardoor is mijn OT nog hatelijker, verstorender en woester, dan iedereen,
die geen enkele weet heeft van doorgaan met BT. Ik ben duizend keer ervan
beschuldigd, dat ik, zogezegd, mijn eigen filosofie niet zou volgen, maar men
heeft geen enkel besef, van het feit, dat BT geen filosofie is en OT ook niet.
Het is vooralsnog
de realiteit, dat wij – vanuit hoe we zijn geconditioneerd – meestal OT met
elkaar hebben en daardoor dus onwillekeurig met allerlei onopgeloste problemen zijn
blijven zitten. Als wij echter naar onszelf gaan luisteren en met onszelf over
onszelf gaan praten – zodat we kunnen horen wat wij aan onszelf te zeggen
hebben – dan komen wij er onherroepelijk achter, dat onze omgang met taal, is
gebaseerd op negatieve emoties. Men wil wel een positief, aardig en respectvol
proberen te doen, maar dat is een schijn-vertoning, want onze echte motivatie,
van wat wij willen bereiken met onze taal, is anderen overheersen, anderen het
zwijgen opleggen en zogezegd controle houden over de situatie. De hierarchische
orde – waarin slechts een paar sprekers zogenaamd het woord voeren voor miljoenen,
die gereduceerd zijn tot luisteraars – maakt dat wij ons zijn blijven houden
aan allerlei conventies, die niet waar zijn en die daarom dus ook altijd worden
vermeden, verboden en afgewezen.
Als ik met
mijn OT tegen jou OT zou ingaan, dan sta jij versteld van de enorme wilde kracht
van mijn OT, die jou OT wegblaast. Voor mij is het evenwel een fluitje van een
cent, want de storm in de kop met thee heeft wat mij betreft – net als de
kleren van de keizer – niets om het lijf. Ook al wil ik geen OT met jou hebben,
als het zo uitkomt, dan geef ik je toch je vet en de wind van voren. Het heeft
ook niets te maken met een vos, die wel zijn haren, maar niet zijn streken
verliest, want OT was OT en zal altijd OT blijven, maar ook BT is en blijft
altijd BT en die twee gingen of gaan nooit samen. Ik weet dat, maar jij, met je
oppervlakkige, goedkope OT, wil blijven doen alsof je geveinsde
vriendelijkheid, beleefdheid of interesse, hetzelfde is als BT, maar dat is
niet waar en wordt nooit waar. Ik weet wat OT is en daarom zou je naar mij moeten luisteren, want jij weet
het niet. Jij doet alsof je het weet, maar jou pretentie kan nooit tot gevolg
hebben dat je OT ophoudt.
Met jou gaat
OT eindeloos verder, omdat je er nooit verantwoordelijkheid voor nam, maar met
mij stopt OT. Ook al stop ik mijn eigen OT en jij jou eigen OT, we doen dit
samen en kunnen daarna BT hebben. Als wij dus samen BT hebben – en als jij dus
het gigantische verschil tussen OT en BT bent gaan erkennen – dan kunnen wij echt
samen zeggen, ja, dit is het, dit is BT en als wij dan toch weer eens, uit oude
gewoonte, samen OT hebben, dan kunnen wij eveneens zeggen, ja hoor, dit is het,
dit is die verdomde OT weer en dan stopt OT vanzelf, omdat wij echt zeggen waar het op staat.
Op dit moment
ken jij het verschil niet tussen OT en BT, daarom wil je mij nog steeds beschuldigen,
dat ik OT heb, maar jij hebt het dus zogenaamd niet. Wat een lachertje. Het
feit, dat ik toegeef, dat ik OT heb betekent niet dat jij het ook kan toegeven. Zodra ik toegeef dat ik OT heb, voel jij je meteen verheven of beter dan mij en
doe je alsof je BT zou hebben. Zulke
onzin. Als ik met jou OT heb, dan heb jij dat ook, maar jij bent te hypocriet, om
dat toe te geven.
De absurde werkelijkheid
van OT is, dat ofschoon iedereen er dag in dag uit mee bezig blijft, toch
hebben we er allemaal onbewust een hekel aan. Ik ben in een merkwaardige positie,
omdat ik, tijdens OT, kan zeggen dat ik het niet wil, terwijl ik het toch doe.
Uiteraard werd mijn OT voor de zoveelste keer getriggerd door jou OT, want
ikzelf ga nooit vrijwillig uit de bocht vliegen met OT. Als ik dus weer eens OT
met jou mocht hebben, dan is dat voor jou beslist geen pretje, want ik neem er inmiddels
geen enkele verantwoordelijkheid meer voor, want het is jou schuld en ik zal je
dat laten weten en voelen ook. Jij bent totaal mechanisch met je OT betrokken,
maar ik ben dat niet. Ook al doet zich OT zo af en toe nog voor, zij die mijn
OT op hun dak krijgen, hebben dat dubbel en dwars verdiend. Ik heb geen enkele
spijt of schaamte over mijn OT, omdat ik er mijn leven aan te danken heb. Ik
weet wat OT is en ben niet net als iedereen met OT een gedissocieerde zombie.
No comments:
Post a Comment