Beschuldigen,
Mensen met Ontlichaamde Taal (OT)
beschuldigen mensen zoals ik, die Belichaamde Taal (BT) hebben, ervan, dat zij
hun taal aan anderen op dringen, maar niet is minder waar (grapje...lees verder). Mijn hele leven lang al word ik ervan beschuldigd,
door mensen met OT, dat ik niet luister naar hen, maar zij hebben nog nooit
naar mij geluisterd. Als ik rechtstreeks, eerlijk, tegen ze zeg dat ik geen
enkele behoefte voel, om naar ze te luisteren, omdat ze niet naar zichzelf
luisteren – en daarom dus ook nooit naar mij luisteren – worden ze altijd
razend, omdat ik hun dwangmatige OT blootleg, waarmee ze mij en anderen
proberen te domineren. Ook al lijkt dit zo, mijn BT beschuldigt nooit iemand van het
hebben van OT, want ik weet maar al te goed, dat iedereen, zich er vanuit onvrijwilligheid,
uitsluitend vanwege de conditionering, onbewust, mee bezighoudt.
Omdat ik – meer dan wie dan ook –
op mijn taal let, begrijp en verwoord ik allerlei zaken, die alleen met BT
helder kunnen worden gemaakt. Ik luister naar mezelf terwijl ik spreek en ben
daardoor altijd mijn eigen luisteraar. Met BT ben ik dus als eigen publiek veel
belangrijker voor mezelf, dan het publiek, dat volgens mij alleen OT kent en
mij niet over mijn BT wil horen praten. Ik handel vanuit mijn BT, maar ik wist
dat uiteraard nog niet, toen ik nog geen BT kon hebben die verder ging. Iedereen
handelt onbewust vanuit de enorme behoefte aan BT, maar aangezien men nooit de
eigen voortgaande BT heeft ervaren, is hierover grote verwarring. Er komt
alleen een eind aan OT, indien wij beseffen, dat wij, als spreker, niet naar
onszelf luisteren en bezig blijven met luisteren naar anderen of met het proberen,
om anderen naar ons te doen luisteren. In BT luisteren wij naar onszelf en zo
kunnen wij ook met anderen spreken.
Vandaag kwam ik een woord tegen,
dat ik nog niet eerder had gehoord. In
de filosofie spreken ze over waarheids-getrouwheid (verisimilitude in Engels), het idee dat sommige stellingen
dichter bij de waarheid zouden liggen dan andere. Met onze BT merken we echter,
dat we er eindeloos omheen draaien, door maar te blijven praten in termen van
dichterbij of verder weg van de waarheid en door elkaar er voortdurend van te
beschuldigen, dat we weer niet dicht genoeg bij de waarheid zijn. In OT is dat
helaas nog steeds de basis van de wetenschap. Het is altijd ‘de’ zogenaamde
objective waarheid, die er alleen maar toe doet, maar nooit onze subjective individuele waarheid. Alleen in BT doet onze eigen ervaring er toe en volgens mij zou BT de
basis van de wetenschap moeten zijn. Met OT, dwingen we anderen, om onze
ongevoelige, opdringerige en daardoor bevooroordeelde, stomzinnige, bijgelovige
manier van omgaan met onze taal te accepteren.
De waarheids-gelijkenis, waar
ik het over had in de vorige
paragraaf, brengt nog een
ander gigantisch probleem
met zich mee. Bij waarheids-getrouwheid
is er altijd het probleem, om
duidelijk te kunnen verwoorden,
dat de ene valse theorie ons zogenaamd
dichter bij de waarheid zou
brengen, dan de andere valse
theorie. Iedereen met BT weet
echter wel dat degenen met
OT nooit of te nimmer hun
eigen waarheid zullen
uitspreken, horen en daardoor
dus accepteren. Ze doen het
altijd voorkomen, alsof hun
benaderingen van ‘de’ waarheid
van grotere waarde zou zijn,
dan hun eigen waarheid, en
dientengevolge wordt ‘de’
potsierlijke waarheid altijd
gedefinieerd in termen van
iets relatiefs. Met andere
woorden: met hun perceptie-vertroebelende,
onnatuurlijke OT kunnen zij zich
zelfs niet eens iets absoluuts voorstellen.
Hoewel
ik er iedere dag, in duidelijke, begrijpelijke taal over schrijf en praat en
ofschoon er altijd een positieve impact wordt gevoeld en herkend, door iedereen
die oprecht naar mij luistert, beschuldigen mensen met OT mij – met mijn voortgaande
BT, die mijn Taal Verlichting (TV) verwoord – van het voor hen grootste taboe: dat
ik absoluut zou zijn. Ze blijven daardoor ten onrechte, bij hoog en bij laag, beweren
dat de absolute waarheid van OT en BT niet eens bestaat en slechts een verzinsel
van mij zou zijn. Ik vraag me echter af hoe, zij het feit verklaren, dat
er overal ter wereld linkse en rechtse politiek bestaat?
Omdat
de linkse politiek altijd de nadruk legt op groeps-gedrag – omdat het er altijd
om gaat, dat regeringen voor het volk beslissen wat zogenaamd goed is hen – sluit
linkse ideologie meer aan bij de OT. De rechtse politiek, die zich vooral richt
op de individuele vrijheid – waarvan aanvankelijk werd beweerd, dat deze nadruk
kwam van god, maar die natuurlijk altijd door mensen werd bepaald – sluit due meer aan bij BT. Alleen de politiek van de vrijheid, heeft in maatschappijen het individuele recht
gegarandeerd om onszelf te mogen uiten, ondanks allerlei verschillen en
tegenstellingen. Zoals ik echter heb vermeld, zijn benaderingen van BT niet ter
zake, want we hebben het of we hebben het niet. Dit is de reden, waarom het
grote verschil tussen OT en BT, het wezenlijke probleem van onze tijd is. Met
andere woorden, het individualisme is in westerse beschavingen geheel uit de hand gelopen, omdat we nog nooit de
taal hebben erkent, die past en die dus noodzakelijk is bij ons leven vanuit individualiteit.
Hoewel
ik erken, dat zowel rechts als links elkaar er eindeloos van beschuldigt, dat
ze weer liegen dat het gedrukt staat, is het mij ook duidelijk dat OT de taal
van politiek en macht is. Eveneens ben ik mij er van bewust, dat alle wetenschappelijke
theorieën tot stand zijn gekomen, als gevolg van eerdere theorieën, die bleken
voor het grootste deel vals te zijn. Wat we van deze strijd in de geschiedenis
van de wetenschap kunnen leren, is dat bijgelovige overtuigingen altijd in
strijd zijn geweest met het vergaren van echte kennis. Deze strijd gaat tot op
de dag van vandaag door, omdat OT alomtegenwoordig is in elke samenleving, over
de gehele wereld.
Een
andere beschuldiging, die ik in de loop der jaren vaak heb gehoord en waarover
ik vaak heb gesproken en geschreven, is dat ik de dingen met mijn BT te simpel zou
maken. Zoals iedereen met enige wetenschappelijke kennis zou moeten weten, is
het van het allergrootste belang, om de complexiteit terug te brengen tot
eenvoudige, samenhangende formuleringen, aangezien dit de manier is waarop we
onze realiteit echt kunnen gaan begrijpen. In dit opzicht is het
verbazingwekkend en teleurstellend, dat na al mijn jaren van studeren en
lesgeven in de psychologie, geen enkele gerenommeerde persoon de noodzaak van BT heeft erkend en met woord
en daad heeft ondersteund, aangezien OT inherent is voor bevooroordeeld, onwetenschappelijk
gedrag. Ik verdien zonder meer een Ph.D.
voor het schrijven van deze blog en als iemand met enige academische invloed
dit ooit zou lezen, laat hem of haar mij dan maar eens uitnodigen, om mijn zaak
te presenteren, dan zal alles wat ik zeg
onthuld worden. Ik heb het over iets heel belangrijks, namelijk, de toekomst van de mensheid.
No comments:
Post a Comment