Tuesday, November 7, 2023

 

Leeftijd,

 

Nu ik bijna vijfenzestig jaar ben, ben ik volwassen geworden. Het is een comfortabel gevoel, dat niets te maken heeft met je oud voelen, maar met plezier hebben en wijs zijn. Ik weet waar ik het over heb en dit schrijven is om je te laten weten, dat we in het tijdperk van Taal Verlichting (TV) leven. Ook al lijkt niemand dit te beseffen, onze Ontlichaamde Taal (OT) – die de dominante manier is gebleven, waarop wij onze taal zijn blijven gebruiken – bezorgt ons zoveel ellende en veroorzaakt zoveel problemen, dat het bijna onmogelijk is, om er nog mee door te gaan. Alleen met groot risico, met enorme moeite en met steeds hogere kosten, kunnen we doorgaan met onze ongeadresseerde conditioneringsgeschiedenis, die – zoals de werkelijkheid van onze oppervlakkige wijze van leven aantoond – rampzalig is gebleken. De complete chaos en het onvermijdelijke verval zijn overal hoorbaar en zichtbaar. Onze enige optie is, om onze eigen OT te stoppen, zodat we eindelijk voordurend Belichaamde Taal (BT) kunnen gaan hebben, die onze TV, onze ware natuur, onthult.

 

Allerlei spirituele goeroes en diepzinnige filosofen hebben gesproken over de noodzaak, om bewust te worden, maar geen van hen heeft ooit het belang genoemd, van het bezig zijn en blijven met onze eigen taal. Ja zeker, jij hebt jou eigen taal. Jouw natuurlijke, originele manier – jouw TV – zorgt ervoor, dat jij jouw taal op zo’n manier gebruikt, dat jij er altijd profijt van hebt. Met dit schrijven, laat ik jou iets weten, over hoe ik van mijn taal geniet en hoe ik daardoor mijn taal gebruik. Tegenwoordig ga je óf eindelijk je TV ontdekken met je BT, óf je zakt weg in het moeras van OT. Het gebeurt al. Als je eerlijk tegen jezelf bent, dan weet je, dat de taal niet van jou is en daardoor niet voor jou kan werken.

 

Of je me nu gelooft of niet, me accepteert of niet, of me serieus neemt of niet, in de realiteit van vandaag de dag, ervaren we allemaal de afgrijzelijke laatste fase, de onafwendbare slotsom, de niets-ontziende  escalatie van onze gezamelijk OT. Alles komt tot een hoogtepunt, maar ik blijf buiten schot, omdat ik mij slechts met mijn eigen BT bezig hou. Voor mij is jou taalgebruik – OT – irrelevant, omdat ik de overstap naar BT al het gemaakt. Daarom kan ik zo schrijven of spreken. Mijn woorden kondigen een toekomst aan, die heel anders is dan je ooit had voorgesteld. Het is echter aan jou, om die toekomst te creëren, aangezien ik of iemand anders niet in staat is, om het voor jou te doen. Ofwel je neemt nu je je leven in eigen handen, door radicaal te stoppen met je eigen dwangmatige OT, ofwel je zult nooit aan je eigen taal toekomen en van je TV gaan genieten met je BT.

 

Ik kan dit nadrukkelijk zeggen of schrijven, omdat ik er absoluut zeker van ben, waar ik het over heb. Het tijdperk van de profeten is voorgoed voorbij. Niemand heeft mij verteld wat ik over mezelf te weten ben gekomen, door met mezelf te praten en door naar mezelf te luisteren. Wat ik weet, kan iedereen weten, als ze, net als ik, met zichzelf gaan praten en gaan luisteren naar het geluid van hun eigen stem, terwijl ze spreken. Ik geloof nog steeds dat mijn ontdekking bekend en gevierd zal gaan worden, zolang er mensen in leven blijven, op deze prachtige aarde. Jij bent niet in een donkere tijd geboren, waarin we niet de juiste woorden hebben voor deze fantastische transformatie, die nu mogelijk en noodzakelijk is. Dit is niet langer de tijd van een of andere Mozes of Mohammed, omdat wij gaan komen tot het besef, dat wij – in onze BT – praten en dus omgaan met taal, als niemand: wij zullen massaal gaan spreken met onze eigen BT over onze eigen TV.

 

Wat heeft het voor zin, een hoge leeftijd te bereiken, als je er niet van kunt genieten? Wanneer jij jou BT ontdekt, dan weet je en geef je volledig toe, dat jij eigenlijk nog nooit van jou taal hebt genoten. Er zal eerst groot verdriet zijn, over het verlies van tijd en kansen, maar die droefheid zal spoedig verdwijnen en ruimte maken voor luchthartigheid. In BT zeg je niet langer wat anderen jou hebben opgedragen om te zeggen – spreek je niet zoals je hoort te spreken, luister je niet zoals je geacht wordt te luisteren, lees je niet, om uitsluitend en alleen maar zogenaamd te begrijpen wat anderen jou hebben gedwongen te begrijpen en schrijf je niet voor anderen, maar voor jezelf – omdat je trouw blijft op jouw manier, aan jouw eigen ritme, aan jouw welzijn. Jou stem geluid wordt gevoeld als energie, die een glimlach op je gezicht tovert. Jou BT gaat altijd over je eigen gelukzalige acceptatie en begrip. Zelfs als je al oud bent, weerhoudt jou leeftijd je er niet van, om jou BT te verwerven en om alsnog de vruchten te gaan plukken van jou eigen taal.

 

In onze moderne, technologische tijd, draait alles nog steeds om taal, maar onze gemeenschappelijke met de pap-lepel ingegeven OT heeft helemaal afgedaan, ook al proberen we nog steeds, onbewust, elkaar te domineren met onze OT. Dit is uiteraard niet de toekomst van de mensheid, dit kan eenvoudigweg niet zo zijn. BT is dus ons bewuste taalgebruik, dat ons bewuste gedrag bepaalt. Op dit moment kan jou OT alleen maar tot gevolg hebben, wat altijd resulteert in onbewust gedrag, conflicten en verwarring. Positieve verandering kan snel plaatsvinden dankzij BT. Eigenlijk zijn de resultaten van BT onmiddellijk en voorspellend voor nog meer positievere resultaten in de toekomst.

 

In de Griekse mythologie had men het
 al over de Gouden Eeuw, een periode
 van oorspronkelijke vrede, harmonie,
 stabiliteit en welvaart aan. Hoewel 
ik elke dag werk, ervaar ik het niet 
als werk, omdat ik het graag doe en 
me daar goed bij voel. Door mijn 
voortdurende BT gebeuren  dingen 
geheel vanzelf en alles waar ik me 
vroeger zorgen over maakte of waar 
ik stress over had met OT, heeft me
 op de een of andere manier verlaten. 
Ik word nog steeds af en toe even 
herinnerd aan mijn oude 
conditionering, maar er is geen
 enkele betrokkenheid meer bij
 OT en ik ga er dus bijna nooit
 echt meer in mee.  

 

Mensen met OT geloven dat ze last hebben van nare gedachtes, maar voor mij is dat zogenaamde denken van geen enkel belang, omdat ik mijn taal effectief gebruik. Ik heb alles wat ik wil. Ik verlang niets wat ik niet hebben kan. Ik kan met mijn BT in het moment leven en ik ben iedere dag erg dankbaar voor mijn gelukkige levensstijl. Ja, ik ben uit de donkere middeleeuwen van mijn eigen OT gekomen en ik weet heel goed hoeveel je lijdt, omdat ik vroeger ook leed, toen ik DL had. Als je met mij praat of eens naar mijn YouTube-video's en  liedjes luistert, zul je hopelijk geïnspireerd raken om echt uit te proberen wat ik zeg. Heb je genoeg van je eigen en van ieders OT en heb je nu, net als ik, ook de leeftijd bereikt, dat je niet langer die luidruchtige, oppervlakkige, betekenisloze, saaie, ellendige, neurotische, zelfvernietigende, onnatuurlijke, walgelijke, onintelligente, onzin wilt verdragen??

No comments:

Post a Comment