Friday, January 20, 2023

 

Iemand,

 

In onze veeleisende, dwangmatige, onbewuste deelname aan Ontlichaamde Taal (OT), doen we allemaal tevergeefse moeite om iemand te zijn, maar onze ware aard, laat zich nou eenmaal niet verraden en gooit dus voortdurend roet in het eten.

 

Mensen zeggen wel eens: wie denk je wel niet dat je bent, dat je dit alles met zoveel zekerheid kunt zeggen en schrijven, maar bij deze edele woorden, is wat men denken noemt zonder enige betekenis. Iemand’s Taal Verlichting (TV) kan maar op een manier worden geuit: met Belichaamde Taal (BT).

 

Of je het nou wil horen of lezen of niet, ik spreek en schrijf elke dag over mijn TV met mijn BT. Eigenlijk is het niet zo – zoals ik zelf lange tijd geloofde – dat men mij vermijd en helemaal links laat liggen, maar dat ik echt iemand ben, waar niemand zich mee kan identificeren. Als je je dus met BT gaat bezighouden, kom je onherroepelijk in je TV terecht en dan is wie je dacht te zijn voorgoed gedaan. Je zogenaamde denken bleek een illusie en je bent dan iemand, die, zoals ik, op de juiste wijze met z’n taal kan omgaan.

 

TV is een verworvenheid, die nooit meer weg gaat en alles waar je ooit bang voor was, dat je het zou verliezen, verdwijnt. Andersgezegd, de voortgang van je BT ontstaat uit je natuurlijke wijze van wie je echt bent. In TV ben je volledig op je gemak, omdat je aan de weet ben gekomen, dat je niemand bent en nooit iemand ben geweest. Met je eigen BT stop je je  OT en houdt je zogenaamde denken dus op.

 

Je nieuwe omgang met taal, legt al je bezwaarlijke conditioneringen af, omdat jij aan je zelf laat weten, wat juist en waar is voor jou. Je zegt het, je schrijft het, je hoort het en je leest het en de resultaten zijn phenomenaal. Je gaat ermeer door, omdat je niets te pretenderen hebt. Je bent nu iemand, die alleen jij herkent, maar waarvan iedereen die zichzelf nog niet kent wegloopt, omdat jij niet eens meer gelooft dat zij nog iemand zijn. Je houdt je niet meer met anderen bezig, want iedereen is eigenlijk, zoals jij, ook al hebben ze de BT nog niet om dat te beseffen.                   

 

 

No comments:

Post a Comment